مراحل نصب و چگونگی استفاده از ربوت های این سایت

شرایط مورد نیاز اجرای ربوت

ربوت ها برنامه های کامپیوتری هستند که با تکیه بر سیستم windows کامپیوتر شما و همچنین با اتصال به اینترنت کار می کنند. بنابرین برای اجرای درست این ربوت ها بایستی یک سیستم windows داشته باشید که همواره روشن است و اتصال خوبی هم به اینترنت دارد. برآورده کردن این دو شرط کار یک متخصص کامپیوتر است اگر خودتان نمی توانید از یک متخصص کمک بگیرید. ولی راه حل دیگر هم اینست که شما یک کامپیوتر همیشه روشن بنام VPS کرایه کنید. در مورد این موضوع در فلان جا صحبت کرده ام می توانید مراجعه فرمایید.

یکبار دیگر تاکید می کنم که کامپیوتر بایستی روشن و متصل به اینترنت باشد بنابرین اگر لحظاتی اینترنت قطع شود، ربوت در باز کردن معامله و یا بستن آن دچار خطا می شود و سود ما را ضایع می کند و چه بسا ما را به ضرر بیاندازد.

با یک بروکر فارکس مشتری بشوید

در مرحله بعد ما باید با یک بروکر بازار فارکس آشنا و مشتری اش باشیم. مشتری بودن با یک بروکر با ثبت نام و ارایه مدارک هویتی قابل قبول و بعضا مدارک سکونتی قابل قبول حاصل می شود. بروکر های فارکس با هم متفاوتند و مثلا اسپرد که فاصله قیمتی بین قیمتهای خرید و فروش است در بین بروکر های مختلف فرق می کند. هرقدر اسپرد بزرگتر باشد در واقع بروکر گرانفروشی می کند و سود ما کمتر می شود. همه بروکرها در ایران کار نمی کنند و ما را نمی پذیرند. فقط چند بروکر در ایران هستند که البته کمی گرانفروشی دارند و ما را هم قبول می کنند. من اسامی چند بروکر را در فلان جا آورده و معرفی کرده ام می توانید به آن مراجعه بفرمایید.

متاتریدر 5 مورد نیاز است

بروکر ما بایستی از متاتریدر حمایت بکند مخصوصا اینکه MT5 ارایه بکند، چون روبوت های ما بر روی این پلاتفرم اجرا می شوند. متاتریدر یک برنامه است که می تواند در امر خرید و فروش محصولات فارکس بشما کمک کند و دو ورژن دارد ورژن 4 و ورژن 5. روبوت های ما بر روی ورژن 5 اجرا می شوند. متاتریدر با اجازه بروکر خرید و فروش می کند و می تواند برنامه خرید و فروش اتوماتیک شما یعنی این ربوت را هم اجرا کند.

فایل ربوت را از سایت دانلود کنید

بعد از این مراحل حالا شما از قسمت دانلود سایت، روبوت مورد نطر را دانلود می کنید و در فولدر مربوط به اکسپرت های متاتریدر جا می دهید. یک چارت یورو دلار باز می کنید و تایم فریم آن را به 15 دقیقه بر می گردانید من شبکه grid را هم می بندم تا صفحه آرام باشد در ضمن برای خرید فروش تنظیم می کنم که خط افقی نکشد تا باز صفحه آرام بماند. برای این کار بر روی صفحه چارت کلیک راست می کنید و گزینه Properties را انتخاب می کنید و مطابق شکل زیر می توانید این دو تیک را بردارید.

اگر در روز غیر تعطیل یعنی در یکی از روزهای دوشنبه تا جمعه، ربوت را روی این چارت که آماده کرده اید بیاندازید با بررسی اولیه بشما می گوید که اجازه دسترسی به سایت ما را ندارد.

علاوه بر این پنجره pop up در برگه experts ترمینال متاتریدر هم این دو پیغام ظاهر می شود که نشان می دهد دسترسی به وبسایت اجازه داده نشده است.

برای رفع این مشکل بایستی با بازکردن Tools->Options مثل شکل زیر آدرس سایت ما را در لیست مربوطه تایپ و وارد کنید.

اگر اشتراک نداشته باشید باز ربوت اجرا نمی شود. باز برگه experts را در ترمینال متاتریدر بررسی کنید علت اجرا نشدن را می بینید.

تهیه اشتراک از بخش فروش

برای اجرای ربوت از بخش فروش اشتراک تهیه بفرمایید. حال بایستی ایمیلی را که اشتراک برای آن دارید به این ربوت بدهید. در مورد ورودیهای این ربوت در بند بعد صحبت خواهد شد. فعلا اگر اشتراک داشته باشید ربوت اجرا می شود و در چپ – بالای صفحه تعداد هفته های باقی مانده از اشتراک را بشما نشان می دهد

ورودیهای ربوت

وقتی روبوت را روی چارت می اندازید این سه جا را دقت کنید تا بدانید ربوت بدرستی راه اندازی شده است: دکمه Algo Tradng و تیک Allow Algo Trading هردو فعال باشند و کلاه اکسپرت در آن گوشه شمت راست چارت آبی باشد. این سه شرط نشان می دهد که ربوت در حال اجرا است. البته به برگه Experts در ترمینال هم مراجعه می کنید تا ببینید آیا خطایی روی داده است یا نه.

ربوت سه ورودی دارد: یکی ایمیل شما است و این ایمیل همان اشتراک شما را در خود دارد. دو ورودی دیگر برای تعیین حجم معاملات استفاده می شود. اگر مایل باشید که روبوت همیشه معاملاتش را با حجم ثابت باز کند و ان را تغییر ندهد در اینصورت بجای صفر آن حجم مورد نظر را مقابل for autoLots وارد می کنید ولی اگر بخواهید با افزایش سرمایه حجم معاملات هم بصورت پیوسته ای افزایش یابد در این صورت این ورودی را صفر نگه می دارید. ورودی بعدی تعیین می کند که افزایش حجم معاملات با چه سرعتی انجام شود. اگر اعداد کوچکتر در این ورودی قرار دهید سرعت تغییر حجم بالا می رود و ریسک زیاد می شود. معمولا اعدادی بین 1000 الی 2000 برای این ربوت مناسب است.

مختصری در مورد ساختار ربوت هوشمند

کار این ربوت به دو قسمت جدا از هم تقسیم شده است. بیشتر کار را قسمت اکسپرت معمولی انجام می دهد و مثلا خطوط افقی زرد می کشد و باکسهای مستطیلی می کشد که ابتدای روز ها را نشان می دهد. اکسپرت در مواقعی، از قسمت هوش مصنوعی سوال می کند که در اینجا خرید بهتر است یا فروش و هوش مصنوعی بدون انکه از سرمایه چیزی بداند و نه از اینکه چه معاملاتی باز است بدون دانستن اینها فقط از روی تعلیماتی که دیده است یعنی با توجه به چارتی که تابحال تا این نقطه ترسیم شده است، سریع یک معامله را پیشنهاد می کند. بعد قسمت اکسپرت خود تصمیم میگیرد با چه حجمی این معامله را باز کند و کی ببندد. آنهایی که آشنا هستند می دانند که هوش مصنوعی یا کسی که معامله پیشنهاد می کند نباید مسایل مالی را در نظ بگیرد ابدا. و اینکار در این ربوت هوشمند بخوبی انجام شده است

شما هر زمان بخواهید می توانید با هر حجمی معامله اضافه کنید و یا معاملاتی را ببندید این کار ها خللی در عملکرد ربوت ایجاد نمی کند . ولی در سود و زیان شما تاثیر دارد. چیزی که نگارنده طی سالها آموخته است اینست که حجم کم معاملات می تواند ما را نجات دهد و معاملات پر حجم ریسک و خطر بهمراه دارد. به همین خاطر است که سرمایه ی بیشتر، برای گرفتن سود بیشتر، لازم است نه اینکه حجم معاملات را بالا ببریم و خطر کنیم تا سود بیشتر کسب نماییم. چه بسا ضررمان بیشتر بشود.

امکان بهره گیری از سود 1 درصد مرکب

الا ایحال من یک روش سود یک درصد مرکب با این ربوت بشما آموزش می دهم می دانید که به این روش سود ماهانه 50 یا 60 درصد خواهد شد. ولی استفاده از آن خیلی دقت لازم دارد. موفق باشید.

سبد خرید